De casus
De negatieve BKR-registratie heeft betrekking op een krediet welke cliënt in het jaar 2012 is aangegaan. De eerste jaren werden alle betalingen volgens afspraak voldaan. Echter, in 2017 is cliënt samen met zijn gezin verhuisd naar België. Cliënt heeft via post een adreswijziging doorgeven aan de kredietverstrekker, zodat zij cliënt ook konden bereiken op het nieuwe adres.
Na de verhuizing, heeft cliënt niets meer gehoord van de kredietverstrekker; er zijn geen brieven ontvangen. Doordat cliënt in diezelfde periode een chaotische privé situatie ervoer, is het bijhouden van de administratie tijdelijk aan de aandacht ontsnapt. Er is hierdoor een achterstand ontstaan, welke de bijzonderheidscoderingen A en 2 tot gevolg hebben gehad.
Later kreeg cliënt bericht van het incassobureau over de achterstand die er was ontstaan. Er is een betalingsregeling getroffen en cliënt heeft hiermee de gehele achterstand ingelopen alsmede het hele krediet voldaan. Er was dan ook geen financiële schade voor de kredietverstrekker; cliënt is zijn betalingsverplichting nagekomen.
Cliënt moet van de negatieve coderingen af: de huidige omstandigheden
Ondanks dat het hele krediet is afgelost, er nergens anders schulden zijn en cliënt en zijn partner een stabiel inkomen verkrijgen, worden zij belemmerd door de negatieve BKR-registratie van Hoist Finance B.V.
Cliënt is in het verleden slachtoffer geworden van een bedrijfsongeval, wat blijvende lichamelijke schade tot gevolg heeft gehad en een dagelijkse pijn met zich meebrengt. Ook de partner van cliënt kampt met medische klachten en dagelijkse pijn.
In de huidige woning van cliënt en zijn partner, is er sprake van meerdere verdiepingen. Het dagelijks, meermaals moeten traplopen in combinatie met het huishouden en de zorg voor vier (kleine) kinderen, zorgt dan ook voor veel ongemak en onnodige pijn voor zowel cliënt als zijn partner. Het gezin is hierdoor afhankelijk geworden van vrienden en familie, om hulp te bieden in de dagelijkse gang van zaken en de verzorging van de kinderen. Wat geen fijne en/of houdbare situatie is voor een jong gezin. Client en zijn partner willen dan ook een nieuwe woning aankopen, welke volledig gelijkvloers is zodat zij weer zelfstandig alle dagelijkse taken kunnen uitvoeren.
Een huurwoning welke aan deze specificaties voldoet, is niet te vinden in zowel de sociale huursector als de particuliere huursector. Het aankopen van een woning zal dan ook de enige mogelijkheid zijn een verbeterde woonsituatie te kunnen creëren. Er is echter geen enkele bank die aan cliënt een hypotheek wilt verstrekken door die éne BKR-registratie van Hoist Finance B.V. Om de reden dat de (negatieve) BKR-registratie van Hoist Finance B.V. cliënt dan ook ernstig belemmerd schakelt cliënt de hulp in van CoderingVrij.