Een Kifid procedure via CoderingVrij

Een Kifid procedure kan de oplossing bieden wanneer je van jouw negatieve BKR-registratie af wilt. Kom je er niet uit tijdens het minnelijke traject met de kredietverstrekker? Dan kan een Kifid procedure een vervolgoptie zijn om alsnog de BKR-registratie te laten verwijderen.

Tijdens een procedure zal de zaak door Kifid als een onafhankelijke partij worden beoordeeld. Kifid zal in eerste instantie proberen te bemiddelen tussen jou en de kredietverstrekker. Lukt het niet tot een overeenstemming te komen? Dan kan Kifid ook besluiten zélf uitspraak te doen in de zaak.

Wil je meer informatie over het verwijderen van een negatieve BKR-registratie via een Kifid procedure? Lees dan hieronder verder. Wil je liever direct contact één van onze juridisch adviseurs om te bespreken hoe wij jou kunnen helpen? Neem dan contact op via telefoonnummer: 088-426 3737 of vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen

Wat is Kifid?

Kifid is het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Een onafhankelijk instituut dat dient als een klachtenloket voor consumenten, klein zakelijke ondernemers en ZZP’ers met een klacht over een financieel product of dienst van een financiële dienstverlener. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan een bank of verzekeraar. Ook kwesties over (negatieve) BKR-registraties kun je melden bij Kifid.

Kifid helpt bij het oplossen van problemen door bemiddeling tussen partijen of door een (in de meeste gevallen) juridisch bindende uitspraak van de Geschillencommissie. Een Kifid procedure wordt vaak gezien als een alternatief voor een gerechtelijke procedure.

Wanneer je CoderingVrij laat helpen bij de verwijdering van de negatieve BKR-registratie, kan er gekozen worden voor het opstarten van een minnelijke procedure of een Kifid procedure. Ook kan een Kifid procedure worden ingezet als een vervolgtraject op een minnelijke procedure.




Wat zijn de kosten van een Kifid procedure?

Omdat elke situatie uniek is, bieden wij in elk dossier maatwerk. De prijs voor een procedure kan daarom per zaak verschillen. Wel wordt er voorafgaand aan het starten van een juridische procedure een vaste prijsafspraak gemaakt. Zo kom je tijdens de juridische procedure niet voor (financiële) verrassingen te staan.

Wil je weten wat de kosten zullen zijn voor een Kifid procedure passend bij jouw unieke en persoonlijke situatie? Neem dan contact op met onze juridisch adviseurs. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek kunnen zij de gehele situatie met jou doornemen en jou van passend advies en een kostenplaatje voorzien. Je kunt ons bereiken via telefoonnummer: 088-426 3737.



Voorbeelden van Kifid uitspraken

Wij kunnen ons voorstellen dat je misschien nog vragen hebt over de haalbaarheid van een Kifid procedure en of het wel écht mogelijk is om hierbij een positieve uitspraak te krijgen. Daarom delen wij graag voorbeelden van Kifid uitspraken. Op onze website staan de succesverhalen  beschreven. Hierbij zitten ook (recente) uitspraken van Kifid procedures bij die door de juristen van CoderingVrij zijn uitgevoerd.

Hoe verloopt een Kifid procedure ofwel een klacht bij Kifid?

Een Kifid procedure verloopt via een aantal vaste stappen. Het stappenplan zorgt voor duidelijkheid tijdens het proces, zodat je als consument weet waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten. De procedure bij Kifid bestaat uit de volgende zeven stappen:

1. Opstellen klachtschrift
De eerste stap in de Kifid procedure, is het opstellen van een klachtschrift. In dit klachtschrift beschrijf je uitgebreid wat de klacht is tegen de kredietverstrekker en welke oplossing je wenst. Bijvoorbeeld het verwijderen van de negatieve BKR-registratie omdat je hierdoor belemmerd wordt, terwijl je financieel al langere tijd stabiel bent;

2. Indienen van het klachtschrift
Het indienen van het klachtschrift bij Kifid. Ook zul je een bevestiging ontvangen van indiening, wat de start van de procedure aantoont;

3. Reactie van de kredietverstrekker
De kredietverstrekker is nu op de hoogte gesteld van jouw klacht en krijgt 4 weken de tijd om te reageren. De reactie kan een verwijdering van de negatieve BKR-registratie betekenen of een verweer waarom de negatieve BKR-registratie gehandhaafd blijft;

4. Tweede reactiemogelijkheid consument
Ontvang je een verweer van de kredietverstrekker waarin zij besluiten de negatieve BKR-registratie te handhaven en ben je het hier niet mee eens? Dan ontstaat er opnieuw een termijn van 4 weken waarbinnen je mag reageren;

5. Tweede reactiemogelijkheid kredietverstrekker
Ook op deze nieuwe reactie mag de kredietverstrekker reageren. Wederom kan de kredietverstrekker besluiten de negatieve BKR-registratie te verwijderen óf de negatieve BKR-registratie te handhaven. Hierbij geldt opnieuw een termijn van 4 weken;

6. Uitspraak Geschillencommissie
Is de bemiddeling niet succesvol en kom je er samen met de kredietverstrekker niet uit? Dan zal de Geschillencommissie een uitspraak doen. Er kan gekozen worden voor een uitspraak zonder mondelinge behandeling of met mondelinge behandeling. Deze uitspraak is meestal in de vorm van bindend advies. ‘Bindend’ wil zeggen dat er niet op deze uitspraak teruggekomen kan worden; beide partijen zijn verplicht zich te houden aan deze uitspraak;

7. Beroep
Ben je het écht niet eens met de uitspraak van de Geschillencommissie? Dan kun je tegen dit bindend advies in beroep gaan. Je kunt in beroep gaan bij de Commissie van Beroep van Kifid, als er voldaan is aan de voorwaarden om beroep in te dienen. Ook de kredietverstrekker kan in beroep gaan. Is er geen bindend advies gegeven door de Geschillencommissie? Dan kun je niet in beroep gaan bij de Commissie van Beroep van Kifid. Wel kun je dan de zaak opnieuw laten beoordelen door een rechter.
Gratis telefonisch adviesgesprek
  • 100% gespecialiseerd in de AVG
  • 10.000+ coderingen verwijderd
  • 100% gratis en vrijblijvend advies
  • Binnen 1 gesprek weet je waar je aan toe bent
Adviesgesprek aanvragen
Deze klanten gingen je al voor:
Eind oktober opdracht gegeven voor het verwijderen van 2 coderingen, eind november was het al geregeld. Ze hadden per ongeluk een spoed procedure aangevraagd, en deze kosten niet door gerekend. Zit je ook met een BKR belemmering? Ik beveel hun zeker aan!
Lees meer Martijn Van Vooren minder dan een maand geleden
5 / 5
Thank you for your support.
Lees meer Tzutzui VLD minder dan een maand geleden
5 / 5

Laat CoderingVrij helpen!

CoderingVrij helpt jou graag bij het voeren van een Kifid procedure. Wij begrijpen als geen ander hoe overweldigend een juridische procedure kan voelen en ontzorgen je daarin graag.

Al 10 jaar lang helpen de gespecialiseerde juristen van CoderingVrij consumenten bij het aanvechten van negatieve BKR-registraties. Of dit nu gaat om een minnelijke procedure, een gerechtelijke procedure of een Kifid procedure.

Wil je weten of CoderingVrij jou kan helpen bij de verwijdering van de negatieve BKR-registratie via een Kifid procedure? Neem dan contact op en bespreek de mogelijkheden. Onze juridisch adviseurs staan je graag te woord en kunnen je advies geven binnen één gesprek. Vrijblijvend, duidelijkheid en geen verrassingen achteraf. Je kunt ons bereiken via telefoonnummer: 088-426 3737 of vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

Wacht niet langer en ervaar ook weer vrijheid zonder coderingen!
Veelgestelde vragen over Kifid
Wat is een BKR-registratie?
Een BKR-registratie is een melding in het registratiesysteem van Stichting BKR. Een BKR-registratie toont gegevens van een krediet dat je bent aangegaan voor een bedrag hoger dan € 250,- met een looptijd langer dan één maand. Kredietverstrekkers zijn verplicht dit te melden bij het BKR. Ook wanneer er een achterstand ontstaat of je de lening hebt afbetaalt, zal dit worden doorgegeven aan het BKR.
Wat doet Kifid?
Kifid is het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Een onafhankelijke partij die dient als klachtenloket voor consumenten, klein zakelijke ondernemers en ZZP’ers met een klacht over een financieel product, dienst of financiële dienstverlener. Ook kwesties over BKR-registraties worden behandeld door Kifid. Kifid helpt vervolgens bij het oplossen van problemen door bemiddeling tussen partijen of het uitspreken van een juridisch bindende uitspraak van de Geschillencommissie.
Wat is een Kifid procedure?
Een procedure bij Kifid verloopt via een vast stappenplan. Dit zorgt voor duidelijkheid tijdens het proces. Zo wordt er een klachtschrift opgesteld, volgen er verschillende schriftelijke rondes alsook de beoordeling door Kifid zelf. De uitspraak van Kifid kan schriftelijk volgen of na een mondelinge behandeling. De uitspraak is meestal bindend.
Wanneer kiezen voor een Kifid procedure?
Kom je er samen met de kredietverstrekker niet uit tijdens het minnelijke traject en besluiten zij de negatieve BKR-registratie niet te verwijderen? Dan is een vervolgprocedure misschien een goede optie. Een procedure bij Kifid kan een vervolgstap zijn. Hierbij wordt er door een afhankelijke partij – Kifid – een besluit genomen over het wel of niet vroegtijdig verwijderen van de negatieve BKR-registratie.
Hoelang duurt een Kifid procedure?
Een procedure bij Kifid neemt enkele weken in beslag. Dit komt door de verschillende schriftelijke rondes en bijbehorende reactietermijnen die onderdeel zijn van de procedure. Daarnaast telt het mee hoe ingewikkeld een dossier is; een makkelijk dossier zal sneller afgewikkeld zijn dan een lastigere zaak. Neem contact op met onze juridisch adviseurs om een inschatting te krijgen voor jouw situatie.
Kan ik garantie krijgen bij een Kifid procedure?
Het geven van garantie voor een juridische procedure is nooit mogelijk; zo ook niet voor een procedure bij Kifid. Daar wij niet de beslissende partij zijn, kunnen wij geen garantie geven voor een positieve uitkomst. Het voordeel van een procedure bij Kifid is wel dat zij als onafhankelijke partij een beslissing maken in het geschil.
Wat zijn de kosten van een Kifid procedure?
Omdat elke situatie uniek is, bieden wij in elk dossier maatwerk. De prijs van de procedure kan daarom ook per zaak verschillen. Wil je precies weten wat wij voor jou kunnen betekenen en wat de kosten zullen zijn in jouw specifieke situatie? Neem contact op met onze adviseurs via telefoonnummer: 088- 426 3737.
Kan ik zelf een Kifid procedure uitvoeren?
Het is mogelijk zelf een procedure bij Kifid uit te voeren. Je volgt dan hetzelfde stappenplan. Ons advies is echter om dit te laten uitvoeren door een specialist. CoderingVrij kan je hierbij helpen! Ons team van juristen is gespecialiseerd in procedures bij Kifid en kan je hierin adviseren en bijstaan.
Uitleg hypotheek met coderingen verwijderen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!





Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
coderingvrij brochure bkr-verwijderen
Snel CoderingVrij! Lees alles over hoe wij jou kunnen helpen bij de verwijdering van de negatieve BKR-registratie
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment