Stap 1: AdviesgesprekDe Rabobank registratie van cliënte had betrekking op een oude studentenrekening. In de studententijd van cliënte is er een achterstand ontstaan. In die periode was cliënte niet alleen actief met haar studie, maar werd zij ook geconfronteerd met een ernstige ziekte van één van haar ouders. Hierdoor heeft cliënte tijdelijk de zorg voor haar ouder op zich genomen, waardoor de financieel administratie op de achtergrond is geraakt.
Pas toen cliënte recentelijk een hypotheekaanvraag deed, kwam deze vordering weer tot haar aandacht. Alle tussenliggende jaren had zij geen kennis van het bestaan meer! Het openstaande bedrag heeft zij meteen voldaan. Maar de registratie verdween hier niet mee, maar kreeg alleen een einddatum. Deze BKR-registratie uit het verleden met een
bijzonderheidscode 2, zorgde er nu voor dat cliënte en haar partner geen hypotheek kregen.
Na het horen van dit verhaal, besloot onze juridisch adviseur dat er actie ondernomen moest worden. Samen met cliënte werden de mogelijkheden besproken en besloten dat er een
juridisch traject gestart moest worden.