Stap 1: AdviesgesprekDe negatieve BKR-registratie van cliënte hoorde bij een telefoonabonnement. De kosten van het telefoonabonnement kon cliënte gedurende de Covid-19 pandemie niet altijd op tijd betalen. Haar werkzaamheden vielen toen grotendeels weg en het was een financieel lastige periode. Door deze betaalachterstand, kreeg de BKR-registratie een achterstandsmelding en een
bijzonderheidscode 2.
Toen de strenge regels rondom de pandemie begonnen te versoepelen, was het voor cliënte weer mogelijk te gaan werken en inkomsten te verkrijgen. De financiële situatie verbeterde en ook de achterstand en overige kosten voor het telefoonabonnement konden weer verholpen worden.
Ondanks dat het telefoonabonnement volledig was afgesloten, zorgde de bijbehorende negatieve BKR-registratie nog voor belemmeringen. Zo wilde cliënte samen met haar partner een woning kopen. Op alle onderdelen kregen cliënte en haar partner groen licht op één onderdeel na: er stond een negatieve BKR-registratie op naam van cliënte. Het was dan ook tijd om actie te ondernemen en een
juridisch traject te starten.