• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

A2 codering verwijderd en staat hypotheekaanvraag niet langer in de weg!

  • Coderingen: A2
  • Geregistreerd door: Interbank N.V.
  • Reactietijd: Anderhalve maand
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het moment dat cliënt contact opnam met de juridisch adviseur van CoderingVrij, had hij last van één negatieve BKR-registratie. De registratie was geplaatst door Interbank N.V. en liet een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2 zien. De registratie had een einddatum van mei 2021, waardoor de registratie nog tot mei 2026 zichtbaar zou zijn. 

Tijdens het uitgebreide adviesgesprek werd duidelijk dat cliënt niet zolang kon wachten tot de registratie automatisch zou komen te vervallen. Cliënt en zijn partner wilde graag een woning kopen om te kunnen verhuizen naar een andere, beter leefbare woonwijk. Op basis van het inkomen van cliënt en zijn partner was het mogelijk een hypotheek te krijgen. Het was enkel de negatieve registratie die deze toekomstdroom in de weg stond. 

Van de situatie waarin de registratie destijds was ontstaan, was al lang geen sprake meer. De financiële situatie van cliënt is momenteel stabiel te noemen en zowel hij als zijn partner kregen een stabiel inkomen. 

Na het horen van alle mogelijkheden, besloot cliënt een juridische procedure te starten om de registratie aan te vechten.  Er werd gekozen voor een versnelde procedure, om zo min mogelijk tijd te verliezen. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Het dossier van cliënt werd toegewezen aan een vaste jurist. Deze jurist heeft voor én samen met cliënt de gehele juridische procedure doorlopen. Er werd via schriftelijk alsook telefonisch contact zoveel mogelijk informatie verzameld om een volledig en uitgebreid juridisch verzoek op te stellen. Ook werden er aanvullende documenten opgevraagd om het juridisch verzoek te kunnen versterken. 

Na ontvangst van alle gegevens, werd het juridisch verzoek opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Op het moment dat een juridisch verzoek wordt verzonden, gaat er een wettelijk reactietermijn in. De reactietermijn is wettelijk vastgesteld en beschrijft dat een kredietverstrekker één maand de tijd heeft om te reageren. Interbank nam in dit dossier de gehele reactietermijn in acht en reageerde na één maand. 

De reactie was positief! De kredietverstrekker heeft besloten de correcte coderingen te verwijderen, door het lezen van de belangen van cliënt. Het uitgebreid beschrijven van de situatie alsook het toevoegen van de aanvullende documenten heeft succes gehad! De kredietverstrekker zag in dat cliënt belemmerd werd door de registratie en besloot deze te verwijderen. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!






Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment