• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Einddatum wordt vervroegd, zodat registratie direct wordt verwijderd!

  • Coderingen: 2-codering
  • Geregistreerd door: Otto B.V. 
  • Reactietijd: Vijf dagen
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Door een echtscheiding tussen cliënte en haar toenmalige partner, was zij genoodzaakt de voormalig gezamenlijke woning over te nemen. De ex-partner van cliënte had niet de financiële middelen om alleen in de woning te kunnen blijven. Cliënte had dit wel en wilde dan ook de hypotheek oversluiten op enkel haar naam. Ondanks dat financieel alles (weer) op orde was en cliënte de hypotheek in haar eentje zou kunnen dragen, kreeg zij deze nieuwe hypotheek niet door toedoen van één negatieve BKR-registratie. Een registratie van Otto met slechts één codering, een bijzonderheidscode 2

De bijzonderheidscode is in het verleden kunnen ontstaan doordat cliënte haar financiële administratie tijdelijk niet goed heeft bijgehouden. Cliënte bevond zich toen in een emotioneel zware periode door het overlijden van een familielid. Het was dan ook geen betalingsonwil- of kunde. Uiteindelijk heeft cliënte haar financiële situatie weer op orde gebracht alsook het hele bedrag aan Otto voldaan. 

Deze tijdelijke periode heeft er nu wel voor gezorgd dat cliënte een bijzonderheidscode 2 heeft die de nieuwe hypotheek in de weg staat! Als cliënte de hypotheek niet zou kunnen krijgen, zou de woning alsnog verkocht moeten worden. Cliënte zou dan een nieuwe (huur)woning moeten gaan zoeken. Een zoektocht die in de huidige, oververhitte woningmarkt nagenoeg onmogelijk is. Er moest wat gebeuren!

Cliënte nam contact op met CoderingVrij om een juridisch traject ter aanvechting van de negatieve BKR-registratie te starten. Tijdens een uitgebreid adviesgesprek werden alle mogelijkheden besproken met cliënte. Uiteindelijk werd er gekozen voor een versneld juridisch traject
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Bij een versnelde procedure wordt het juridisch traject met spoed uitgevoerd; er is dan immers ook vaak sprake van een spoedeisende situatie. Zo ook bij cliënte het geval. 

Dezelfde dag dat het juridisch traject is gestart, kreeg zij al contact met haar eigen behandelend jurist. Deze jurist voerde het gehele traject voor en met cliënte uit. Dit zorgde ervoor dat er één vast aanspreekpunt is en er snelheid gecreëerd kan worden in het opstellen van het juridisch bezwaarschrift. 

Na het verzamelen van alle informatie en aanvullende gegevens, werd het juridisch bezwaarschrift opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekker. Dit al twee dagen na de start van het traject! Precies waar het versnelde traject voor bedoelt is; met spoed handelen. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde gelukkig snel. Ondanks dat de kredietverstrekker volgens de wet een reactietermijn van één maand heeft, bleek Otto deze niet nodig te hebben. Vijf dagen na het ontvangen van het verzoek kwamen zij met een inhoudelijke reactie. 

En de reactie was positief! De kredietverstrekker gaf aan dat, omdat zij de enige registratie zijn op naam van cliënte die al in 2020 is beëindigd, zij de negatieve BKR-registratie gaan verwijderen. Dit doen zij door de einddatum te vervroegen. Hiermee is ‘voldaan’ aan de vijfjaarstermijn en zal de BKR-registratie automatisch worden verwijderd. 

Goed nieuws voor cliënte die nu de hypotheek op haar eigen naam kon krijgen en dus in de woning kon blijven wonen.

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!






Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment