• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Intrum besluit binnen 3 dagen A2 codering te verwijderen! Cliënte kan nu een woning kopen

  • Coderingen: A2
  • Geregistreerd door: Intrum Nederland B.V
  • Reactietijd: 3 dagen
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het moment dat cliënte contact opnam met CoderingVrij, had zij last van een negatieve BKR-registratie van Intrum Nederland B.V. De registratie liet een tweetal coderingen zien: een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. Beide coderingen zouden pas in 2026 automatisch komen te vervallen. Een periode die cliënte niet kon afwachten.

Cliënte had namelijk last van de negatieve BKR-registratie. De belemmering die zij ervaarde zat hem in het verkrijgen van een hypotheek. Samen met haar partner was cliënte al actief met de aankoop van een woning. Cliënte en haar partner wilde graag starten met gezinsuitbreiding, waar niet genoeg ruimte voor was in de huidige woning. Het stel was dan ook op zoek gegaan naar een grotere woning en met succes! Er was een woning gevonden en aangekocht. Het voorlopig koopcontract was al getekend en de termijn van ontbindende voorwaarden liep snel af. 

Op dit punt in de aankoop van de woning, kwamen cliënte en haar partner tot hun schrik achter de belemmering die een negatieve BKR-registratie heeft op een hypotheekaanvraag. Ondanks dat cliënte en haar partner zonder problemen een hypotheek kunnen krijgen op basis van het inkomen, werd deze alsnog geweigerd door de negatieve BKR-registratie van Intrum Nederland. 

Omdat het verkrijgen van een hypotheek noodzakelijk was voor cliënte en haar partner, schakelde zij de hulp in van CoderingVrij voor het aanvechten van de registratie. Na een uitgebreid adviesgesprek werd duidelijk dat wij cliënte konden helpen en het juridisch traject werd direct in gang gezet. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien de grote haast die er was bij de verwijdering van de registratie – de termijn van de ontbindende voorwaarden liep immers snel af – werd er gekozen voor een versnelde procedure. De behandelend jurist ging direct aan de slag om samen met cliënte zoveel mogelijk informatie te verzamelen.

Gegevens over het ontstaan van de coderingen, de huidige financiële situatie alsook het belang voor verwijdering van de registratie werden verzameld. Zowel informatie als aanvullende documenten. Dit alles werd door de behandelend jurist opgenomen in het juridisch verzoek en deze werd verzonden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde al binnen drie dagen! Ondanks dat een kredietverstrekker een wettelijk reactietermijn heeft van een maand, begreep Intrum Nederland de spoed in dit specifieke geval en reageren zij snel na ontvangst van het juridisch verzoek. 

De reactie van de kredietverstrekker was positief! Er werd beschreven dat de registratie van cliënte terecht en correct was geplaats. Echter, na het maken van een belangenafweging  was gebleken dat er omstandigheden zijn genoemd in het juridisch verzoek die de verwijdering van de registratie rechtvaardigen. 

Een grote opluchting voor cliënte! Zonder de belemmering van de A, 2-codering van Intrum Nederland, konden zij en haar partner alsnog de benodigde hypotheek verkrijgen om de woning aan te kopen.  

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!






Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment