• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Twee registraties binnen een week verwijderd, koopcontract kan doorgaan!

  • Coderingen: A-, 2-codering & A-, H-codering
  • Geregistreerd door:  Rabobank & Vodafone
  • Reactietijd: Eén week
Stap 1. Adviesgesprek
Stap 1: Adviesgesprek

Op het moment dat cliënt contact opnam met CoderingVrij was er sprake van een spoedeisende situatie. Cliënt had een woning aangekocht en een voorlopig koopcontract ondertekend. Bij het aanvragen van de hypotheek werd hij geconfronteerd met een afwijzend antwoord. De hypotheek kon (nu) niet verstrekt worden door twee negatieve BKR-registraties op zijn naam. Cliënt had een negatieve BKR-registraties van Rabobank op zijn BKR-overzicht staan met een achterstandsmelding een bijzonderheidscode 2. Ook stond er een registratie van Vodafone met de coderingen: achterstandsmelding en een herstelmelding. Beide BKR-registraties zouden pas in 2028 worden verwijderd, een periode die cliënt niet kon afwachten gezien het ondertekende koopcontract. Na overleg met onze juridisch adviseur werd duidelijk dat er actie ondernomen moest worden: er moest met spoed een juridisch traject gestart worden ter aanvechting van beide registraties!
Stap 2. Start minnelijk traject
Stap 2. Start minnelijk traject

Gezien de spoedsituatie waarin cliënt zich bevond, koos hij voor een versnelde procedure. Er werd dan ook direct contact opgenomen met cliënt door de behandelend jurist. Cliënt kreeg een vaste jurist toegewezen die met hem de gehele procedure zou doorlopen; één aanspreekpunt voor het hele traject. Binnen twee dagen was er genoeg informatie verzameld en kon het juridisch bezwaarschrift worden opgesteld. Door de goede samenwerking tussen cliënt en de jurist alsook de medewerking van cliënt in het snelle aanleveren van gegevens, was het mogelijk snel te werken. Precies waar een spoedprocedure voor bedoelt is: binnen twee dagen een juridisch verzoek de deur uit!
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Stap 3. Reactie kredietverstrekker

Ondanks dat de kredietverstrekkers een wettelijk reactietermijn hebben van één maand, begrepen zij de spoed van cliënt en gaven hier gehoor aan: binnen één week kwamen er inhoudelijke reacties binnen. 
De reacties van de kredietverstrekkers waren beide positief! Beide kredietverstrekkers gaven aan dat zij de registraties op naam van cliënt konden verwijderen gezien het spoedeisende belang dat er was aangedragen. Goed nieuws voor cliënt, die nu alsnog op tijd zijn hypotheek kon aanvragen en het getekende koopcontract kon nakomen!
Stap 4. Vervolgprocedure
Stap 5. Uitspraak

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!






Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment