• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

A-, H-codering stond grotere gezinswoning in de weg. Succesvol verwijderd binnen één maand!

  • Coderingen: A-, H-codering
  • Geregistreerd door: Odido 
  • Reactietijd: Eén maand
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Niet wetende van het bestaan van de negatieve BKR-registratie, ging cliënt samen met zijn partner op zoek naar een nieuwe woning. Bij een oriënterend gesprek bij de hypotheekverstrekker, werden zij geconfronteerd met het bestaan van deze negatieve BKR-registratie en de nadelige gevolgen hiervan. Een hypotheek kon nu niet aangevraagd worden. 

Op het BKR-overzicht van cliënt stond één negatieve BKR-registratie. Een registratie van Odido met twee coderingen: een achterstandsmelding en een herstelmelding. Ondanks dat de theorie zegt dat je met deze combinatie van coderingen alsnog een hypotheek kunt krijgen, bleek dit in de praktijk anders voor cliënt. 

De registratie was ontstaan in het verleden. De achterstand was maar van korte duur geweest. Binnen negen dagen na het plaatsen van de achterstandsmelding, was de achterstand ingelopen door cliënt en is de herstelmelding op het BKR geplaatst! De achterstand was ontstaan door een miscommunicatie. Doordat cliënt de Nederlandse taal destijds nog niet goed machtig was, waren de verkregen poststukken hem niet duidelijk. De achterstand was hierdoor gebaseerd op miscommunicatie en niet van een financieel onstabiele situatie. Maar deze miscommunicatie stond nu wel de nieuwe woning van cliënt en zijn gezin in de weg! 

Na een uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseurs bleek dat er mogelijkheden waren om cliënt te helpen bij het aanvechten van deze ene negatieve BKR-registratie. Cliënt besloot een juridische procedure te starten. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject De wens voor een nieuwe woning was niet alleen voor cliënt van belang, maar voor het gehele gezin. Cliënt en zijn partner hebben drie kinderen met de leeftijden van acht jaar, zes jaar en vier jaar. De kinderen sliepen in eerste instantie samen op één slaapkamer. Gezien de leeftijden van de kinderen is het delen van een slaapkamer niet langer wenselijk. De kinderen hadden dan ook behoefte aan een eigen slaapkamer. Om dit te kunnen realiseren, waren cliënt en zijn partner op zoek naar een nieuwe, grotere woning. 

Omdat het gehele gezin toe was aan een nieuwe woning, had cliënt bij de start van de juridische procedure gekozen voor een versnelde procedure

Bij een versnelde procedure wordt er met spoed van start gegaan met het juridisch traject. Er is een vaste jurist toegewezen aan cliënt die samen met hem het gehele traject heeft doorlopen. Eén aanspreekpunt tijdens het hele traject. 

Na het verzamelen van alle benodigde informatie, kon de behandelend jurist het juridisch bezwaarschrift opstellen en verzenden naar de kredietverstrekker Odido. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde binnen één maand. De reactie van de kredietverstrekker was positief! 

De kredietverstrekker had een belangenafweging gemaakt, waarbij zij het ontstaan van de registratie af hebben gewogen tegen het belang van cliënt om de registratie vroegtijdig te verwijderen. Deze afweging viel in het voordeel van cliënt uit. Omdat het om een klein bedrag als achterstand ging, die cliënt snel heeft ingelopen en er hierna ook geen andere achterstanden zijn geweest, besloot de kredietverstrekker de coderingen te verwijderen. 

Een flinke opluchting voor cliënt en vooral voor zijn kinderen! Er kon nu gezocht worden naar die nieuwe, ruimere gezinswoning. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!






Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment