• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

KPN Finance besluit binnen één dag de A, 2-codering te verwijderen

  • Coderingen: A-, 2-codering
  • Geregistreerd door: KPN Finance   
  • Reactietijd: Eén dag! 
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het moment dat cliënt contact opnam met CoderingVrij, liep hij tegen de belemmering van één negatieve BKR-registratie aan. Op het BKR-overzicht van cliënt stond één negatieve BKR-registratie van KPN Finance gemeld. Een registratie met een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. Een combinatie die het oversluiten van de bestaande hypotheek van cliënt en zijn partner, niet mogelijk maakte. 

Cliënt en zijn partner zijn woonachtig in een koopwoning. Het stel had de plannen om de woning te verduurzamen. Ondanks dat zij al verschillende aanpassingen aan de woning hadden kunnen realiseren met eigen financiële middelen, was er voor de rest van de aanpassingen een geldlening nodig. Cliënt en zijn partner hadden financieel advies opgevraagd en hieruit kwam naar voren dat de kosten voor het verduurzamen van de woning, konden worden ondergebracht in de huidige hypotheek. De hypotheek moesten cliënt en zijn partner dan wel oversluiten. 

Ondanks dat dit op basis van het inkomen van cliënt en zijn partner geen probleem was, gooide de negatieve BKR-registratie roet in het eten. 

Het stel heeft dan ook contact opgenomen met CoderingVrij om de mogelijkheden tot het aanvechten van de registratie te bespreken. Na een uitgebreid adviesgesprek bleek dat er een goede kans was de registratie aan te vechten om deze vroegtijdig te laten verwijderen. Er werd dan ook gestart met een juridische procedure. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Omdat er geen sprake was van een spoedeisende situatie, besloot cliënt te gaan voor een reguliere procedure. Deze procedure bestaat uit twee onderdelen: een informatieverzoek en een juridisch bezwaarschrift ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie. 

Cliënt kreeg een eigen, vaste jurist toegewezen die cliënt gedurende het gehele traject heeft bijgestaan. Eén aanspreekpunt om alles duidelijk en overzichtelijk te houden. 

Samen met de jurist werd er informatie verzameld over het ontstaan van de registratie, de financiële situatie alsook het belang voor verwijdering van de registratie. Allemaal onderdelen die in het juridisch bezwaarschrift worden opgenomen. 

Na het verzamelen van alle benodigde informatie werd het bezwaarschrift opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde binnen één werkdag! De reactie van KPN was niet alleen volledig en uitgebreid, maar vooral ook positief. 

In de reactie gaf KPN aan dat zij een belangenafweging hebben gemaakt waarbij het persoonlijk belang van cliënt is afgewogen tegen het belang van een goedwerkend BKR-systeem. Hierbij is gebleken dat er persoonlijke omstandigheden spelen bij cliënt die een vroegtijdige verwijdering van de registratie rechtvaardigen. De coderingen zullen dan ook vroegtijdig worden verwijderd! 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!






Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment